Május 25-től ismét ügyfélkapus azonosítás szükséges a kormányablakokba történő időpontfoglaláshoz.
Ügyfélkapu regisztrációra lehetőség van személyesen bármelyik kormányablakban, vagy okmányirodában. A gyors ügyintézés érdekében a
Központi Időpontfoglaló Alkalmazás oldalán (a „Bejelentkezés ügyfélkapu nélkül” gombot megnyomva) lehet időpontot foglalni (kizárólag ebben az ügytípusban). Ügyfélkapu regisztráció kezdeményezhető elektronikus úton is, a 2016 január 1. után kiállított eSzemélyi igazolvány és az igénylésekor kapott kódkártyán található regisztrációs kód birtokában az
alábbi linkre kattintva.
Az ügyfélkapuval rendelkezők pedig ugyanezen a felületen a „Bejelentkezés ügyfélkapuval” lehetőséget választva tudnak időpontot foglalni valamennyi ügykörben az ország bármelyik kormányablakába. Időpontot foglalni a
Kormányzati Ügyfélvonal ingyenesen hívható 1818-as telefonszámán is lehet. A várakozási idő csökkentése érdekében javasoljuk, hogy az ügyintézéshez minden esetben foglaljanak előre időpontot.
Kérjük, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket. Javasoljuk, hogy elsősorban a megújult
magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés
ügyfélkapu regisztrációval,
elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy
telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún.
e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).
(Miniszterelnökség)